Wymiana drzwi i ościeżnicy

—> jeśli chcesz wrócić do Spisu Tematów kliknij tutaj <—

Sprawa drzwi pojawiła się na odbiorze. W protokole zostało zapisane, że drzwi wejściowe górą dochodzą do ościeżnicy a z dołu odstają około 4 mm. Umówiłem z przedstawicielem dewelopera termin naprawy. W dniu naprawy po jej dokonaniu stwierdziłem uszkodzenia drzwi i ościeżnicy. Należy tu zaznaczyć, że naprawa została dokonana bez mojej obecności ponieważ fachowiec przyszedł wcześniej niż był umówiony. W reakcji na zastaną sytuację przesłałem maila do dewelopera o następującej treści:

Temat: uszkodzenie drzwi podczas naprawy

Data: 2013-01-18 15:56

Witam,

Przesyłam zgłoszenie uszkodzenia drzwi w mieszkaniu …… przez osobę która przyszła wyregulować szczelinę w dolnej części. Wg relacji moich pracowników (nie byłem obecny ponieważ zgodnie z smsem od Pana naprawa miała mieć miejsce po godzinie 14 a Pan przyszedł koło 12) Pan włożył jakiś przedmiot między ościeżnice a skrzydło i nogą doginał dół skrzydła. W załączniku zdjęcia uszkodzeń (odrapana ościeżnica pogięta listwa u dołu drzwi). Być może inne uszkodzenia których nie byłem w stanie stwierdzić.”

Do maila dołączyłem zdjęcia nr 1 i 5 poniżej.

W odpowiedzi na to zgłoszenie 8 lutego 2013 roku wymieniono mi ościeżnicę na nową jednak wiązało się to z kolejnymi problemami, które opisałem w kolejnym mailu do Wechty:

Temat: Zgłoszenie uszkodzenia ościeżnicy i drzwi wejściowych do mieszkania …… – Potockiej

Data: 2013-02-08 23:30

Witam,

Zgodnie z rozmową z Panem …………………… zgłaszam uszkodzenie drzwi podczas regulowania przez skierowaną przez Państwa osobę. Przy odbiorze mieszkania została zgłoszona szpara między ościeżnicą a skrzydłem drzwi wejściowych w ich dolnej części. Wg relacji osób które wykańczały mi mieszkanie Pan który regulował drzwi włożył jakiś przedmiot między ościeżnice a skrzydło i nogą doginał dół skrzydła w wyniku czego powstało uszkodzenie ościeżnicy (odrapanie – zdjęcie nr 1) oraz wygięcie listwy u dołu drzwi (zdjęcie nr 2 i 3). Zdarzenie to zostało niezwłocznie zgłoszone Panu …………………………………. Ościeżnica została wymieniona na nową w dniu 8 lutego jednak ze skrzydłem nic nie zostało zrobione. Ponadto podczas montażu drzwi przez Państwa pracownika na nową ościeżnicę została ona porysowana przez zamek w drzwiach (zdjęcie nr 4). Pracownik który montował ościeżnicę nie poczuwał się do winy bowiem jak powiedział nie uderzał drzwiami a jedynie je przytykał.

Po montażu nowej ościeżnicy wyraźnie wyczuwalna była nieszczelność (przepływ powietrza) co zostało od razu zgłoszone zarówno pracownikowi montującemu ościeżnice jak i Panu …………………………… jednak w tym momencie trudno jednoznacznie stwierdzić czy jest to nieszczelność pomiędzy skrzydłem a ościeżnicą, czy ościeżnicą a ścianą (która nie była jeszcze wykończona – uszkodzenia w koło ościeżnicy związane z jej montażem). Jeśli po wykończeniu tego elementu nieszczelność będzie wyczuwalna będą to zgłaszał do naprawy.

Ponadto chcę nadmienić, że podczas pierwszej naprawy drzwi (podczas której powstały uszkodzenia – zdjęcie 1, 2 i 3) nie byłem obecny w mieszkaniu ponieważ dzień wcześniej zostałem poinformowany, że naprawa będzie dokonana po godzinie 14 (SMS od Pana ………………………………… z 17.01.2013 g.14:45 „Jutro od 14 na Kolejowej będzie Pan który będzie usuwał usterki drzwi wejściowych…”) a Pan zjawił się w mieszkaniu około godziny 12. Stąd konieczność opierania się przeze mnie na informacjach od osób które wykańczały mi mieszkanie.

Proszę o przedstawienie Państwa stanowiska odnośnie uszkodzenia drzwi i dzisiejszego odrapania ościeżnicy i zaproponowanie sposobu i terminu usunięcia usterek.

Z poważaniem

Do maila załączyłem zdjęcia nr 1, 2, 3 i 4 poniżej.

nr 1

zdjęcie 1

nr 2

zdjęcie 2

nr 3

zdjęcie 3

nr 4

zdjęcie 4

nr 5

zdjęcie 5

 

W odpowiedzi na tego maila w dniu 27 lutego dostałem odpowiedź której treść zamieszczam poniżej:

Szanowny Panie

 W nawiązaniu do przesłanego pisma dotyczącego uszkodzonej ościeżnicy i skrzydła drzwi stwierdzam:

 Podczas  trzy godzinnego odbioru lokalu który odbył się 11.01.2013 stwierdził Pan w usterkach m. in. odchyłkę od pionu ościeżnicy drzwiowej. Nie zgłoszono wówczas żadnego uszkodzenia skrzydła (skan części protokołu w załączniku). Prostując ościeżnicę, wysłany przeze mnie pracownik podobno porysował ją oraz uszkodził skrzydło. Porysowaną ościeżnicę przyjąłem jako kolejną usterkę i wymieniliśmy ją na nową. Natomiast nie mogę zgodzić się na uszkodzenia skrzydła, ponieważ pracownik poprawiający pion ościeżnicy w żaden sposób nie ingerował w skrzydło, szczególnie na tej wysokości co pokazują zdjęcia 2 i 3 .

Co więcej na załączonych przez Pana zdjęciach widać, iż na posadzce położona jest już wykładzina ceramiczna, co pozwala stwierdzić iż uszkodzenie, odgięcie ramki u dołu skrzydła, dokonali Pana pracownicy, którzy kładli płytki.

Zdjęcie nr 4 – otarcie farby na wymienionej ościeżnicy nie podlega wymianie. Po wymianie ościeżnicy osobiście przyszedłem do Pana mieszkania sprawdzić jak została wykonana praca. Powiedział mi Pan, iż znowu jest problem z zarysowaniem ościeżnicy. Ościeżnica nie została jednak zarysowana, a jedynie delikatnie starta struktura farby na odcinku 3 cm, co więcej jest to zupełnie nie widoczne z odległości 1m. Widać to dopiero z 30 cm przy zapalonym świetle i w takich samych warunkach Pan wykonał zdjęcie przetarcia, dodatkowo doświetlając to lampą błyskową aparatu. W załączniku przesyłam Panu skan w jaki sposób należ odbierać drzwi oraz Normę na powłoki malowane proszkowo. Punkt 5.3.1 – mówi

 —> w tym miejscu skan wyciągu z przepisów potwierdzający to co powyżej <— 

Badania według A.4.1 określają rodzaj naświetlenia  – światło dzienne rozproszone.   

 Z poważaniem

 

W dniu 3 marca 2013 odpisałem:

Ponieważ w terminie 14 dni nie ustosunkowali się Państwo do mojego zgłoszenia uznaje się je za zasadne. Oczekiwałem raczej wyznaczenia terminu naprawy niż dalszych tłumaczeń. W związku z powyższym proszę o wskazanie terminu w jakim mogą Państwo wymienić skrzydło.

Ponadto zgłaszam, że po zamknięciu drzwi nie opada uszczelka. Prawdopodobnie są źle wyregulowane i po zamknięciu powstaje szpara między skrzydłem a ościeżnicą uniemożliwiająca wciśnięcie guzika odpowiadającego za opuszczenie uszczelki. Jednak w kontekście wymiany skrzydła nie jest to sprawa istotna.

Z poważaniem

Poskutkowało i drzwi w krótkim czasie zostały wymienione. Argumentację dewelopera odnośnie nieznaczności rys na ościeżnicy uznałem.

—> jeśli chcesz wrócić do Spisu Tematów kliknij tutaj <—

Wymiana drzwi i ościeżnicy

2 uwagi do wpisu “Wymiana drzwi i ościeżnicy

  1. Leon Zawodowiec pisze:

    Gościu, jesteś mistrzem. Super robota, nie tradycyjne hejtowanie na epoznań tylko rzeczowo konkretnie i przede wszystkim z dowodami. Przeczytałem to jakiś rok temu i pomogło mi to podjąć decyzję żeby nie kupować od WECHTY i co się okazało? Nie dostali pozwolenia na użytkowanie tego budynku i terez byłbym w niezłej dupie. Dzięki wielkie, pewnie kosztowało Cię to dużo czasu (bo nawet przeczytanie pochłonęło dwa wieczory), ale warto było. Może dzięki temu upadnie ten pseudodeweloper. Ja odradzam wszystkim znajomym zakupy u Wechty a jak mają wątpliwości to podsyłam ten link. Wiem, że przynajmniej kilka osób z moich znajmych odpuściło sobie ich inwestycje, więc pewnie w skali Poznania stracili setki klientów.

    Polubienie

Dodaj komentarz